Metal Urbain

Великденските празници отминаха и е време да се завърнем към строгата рутина. В пост-празничната дъждовна обстановка градът придобива онзи, макар и трудно уловим чар, преекспониран в редица книги и филми – уникалният дух в многообразието. Макар и това да започва да се превръща в позьорщина, съдейки по нощния живот, задимените кафета, дори евтините дупки, все още от време на време можеш да се усетиш като принадлежащ към един урбанистичен организъм, който има свой пулс. Доста френско.

И не от любов към френското вино, най-малко към френските сирена, често, в такива моменти, обичам да се завръщам към едно свое увлечение, да кажем най-точно… Понеже тематиката, с която тук се занимаваме е такава, разбира се, че става дума за френската сцена.

Не веднъж съм ви споделял мнението си, че френската сцена е една от най-важните, за мен, в световен мащаб. Но днешната група, която предполагам предусещате откъде е, не е в логичната поредица от Camera Silens до La Souris Deglinguee и нататък…

Metal Urbain не говори нищо на почти никого и преди някой, който все пак ги знае да е достигнал до свръх-убеждението, че е единствен ще побързам да кажа, че и това не е точно така. Все пак, доста вода е изтекла откакто Metal Urbain се събират през 1976г. в Париж, Франция, а и както ще видим това е една от онези групи, които получават нужното внимание и признание чак след края на активната си кариера.

Което в известен смисъл е доста жалко, защото все пак си говорим за една от първите френски пънк групи изобщо

Състава на Metal Urbain е променлив, но включва : Clode Panik - вокалист (1976-1978) ; Rikky Darling - китарист (1976-1977 / 1984-1987) ; Pat Luger - китарист (1977-1980) ; Zip Zink - електроники (1976-1977 / 1984-1987) ; Charlie H - електроники (1979-1980 / 1984-1987 / 2003) ; T.G. Parker - електроники (2003)

Какво е уникалното на групата ? От една страна силно повлияни от британските пионери и медийни звезди Sex Pistols и The Clash, но от друга страна от проекта на Lou Reed – Metal Machine Music. Metal Urbain заместват традиционната рок-ритъм постройка на бас китарата и барабаните с дръм машина и синт елементи, добавени към стържещите китари. През 1976-1977г. това определено е уникално новаторско решение, което в последствие ще залегне и ще бъде дооформено от някои от по-късните пост-пънк течения. Парижаните са известни още с ултра-радикалния си имидж, най-ясно личащ си от цветовата гама, която използват за оформление на своите обложки и от разрушителните лирики, изкрещяни на френски език.

Настоящият състав на групата включва : Erik Debris - певец и електроники (от 1976) ; Herman Schwartz - китара (от 1977) ; Vott - китара (от 2003) ; Jerome Solo - електроники (от 2004)

Другото уникално на групата е, че тя бива посрещната с далеч по-голям ентусиазъм зад граница, най-вече в Англия, където впечатлява познатия ви поне като име John Peel и известния в последствие лейбъл Rough Trade, чието първо издание е именно дебютният сингъл на французите – Paris Maquis.

Обратно у дома, Metal Urbain се радва на ентусиазирана, но малка публика. За разлика от Острова, Франция не може да се похвали с много сериозен първоначален интерес към пънк-рока от страна на медиите и обществото. С други думи, момчетата от Париж се превръщат в едни от флагмените на неосъществилата се френска „първа вълна„.

В резултат на това групата се разделя през 1979г., а нейните членове формират други банди.

Оригиналният Metal Urbain набляга на синглите, записвайки цели три, в рамките на две годни (1977-1978). Това са класиките Panik, Paris Maquis и Hysterie Connective.

Les Hommes Morts Sont Dangereux е единственият им албум, издаден през 1981г.

След разпадането на групата няколко компилации, носещи тяхното име излизат на бял свят, събирайки в себе си записи от живи изпълнения и, разбира се, BBC Live сесии.

В крайна сметка се оказва, че група с името Metal Urbain съществува днес и се радва на сериозна популярност у дома и в чужбина. Изглежда, че за оригинални членове е трудно да се говори, но състав има и то, продуциран от самия Jello Biafra. Този нов Metal Urbain е издал албум със сътрудничеството на вокалиста на Dead Kennedys.

На официалната страница на групата, в раздела биография, можете да откриете много интересен коментар на Jello Biafra, относно бандата и новите ѝ записи. Мисля, че ще ви бъде интересно.

В заключние мога да кажа, че тази група е една от пионерските в синт-пънка и със сигурност ще остане в историята. Чистият хаос, който струи от музиката на французите в ранните им записи е плашещ на първо четене, но в последствие се оказва чист и зареждащ.

За колекционерите, нашите приятели от discogs.com са ни представили изчерпателен списък на рилийзите, което е гарантирана първа стъпка към събирането им. За пиратите, намирането на записи на Metal Urbain е затруднено, но не невъзможно.

Завършвам с тези две класики на парижката синт-пънк група :

Advertisements
Публикувано на Uncategorized и тагнато, , , , . Запазване в отметки на връзката.

One Response to Metal Urbain

  1. sharp 69 каза:

    Metal Urbain , zedno s Kromozom 4 i Heimat Losbqha purvite frenski bandi , koito 4uh!Brilqntna grupa, bravo za izbora mom4eta!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s